121 – Se-Pu-Ku?

Robiąc te zdjęcia myśleliśmy, że trafiliśmy na jakąś w miarę standardową oskę. Dopiero podczas prób identyfikacji natrafiliśmy na coś w rodzaju ściany 😉

IMG_5850

IMG_5854

IMG_5851

Nie kumamy ani co to za owad (zakładamy, że błonkówka, ale kto je tam wie), ani co on tym pokładełkiem robi. Czyżby próba se-pu-ku? 😉

Fotografie niezbyt ostre, ale udało się wykonać tylko kilka zdjęć tego owada nim uciekł. Może gdybyśmy się mu wtedy bardziej przypatrzyli tobyśmy polowali na niego intensywniej… Cóż, poczekamy do przyszłego roku ;-D

EDIT. Dzięki pomocy na forum Entomo, udało się nam wstępnie ustalić, że to owadziarka (Parasitica), bleskotka (Chalcidoidea), prawdopodobnie z rodziny Leucospidae, może nawet Leucospis bifasciata.

Nazwa gatunkowa: 

Rodzaj: 

Rodzina: Leucospidae

Rząd / podrząd: błonkoskrzydłe (Hymenoptera) / trzonkówki (Apocrita)

Gromada: owady (Insecta) / uskrzydlone (Pterygota)

Typ / podtyp: stawonogi

Królestwo: zwierzęta

Data wykonania zdjęć: 25 – 07 – 2013

Lokalizacja:  Staw – Glinianka

Rozmiar zdjęć: 900 x 675 pix

Aparat: SX 20 IS

16 thoughts on “121 – Se-Pu-Ku?

    • tylko jeszcze nie ustaliłem, czy takiego gagatka w ogóle widujemy na codzień ;-). Ale z resztą masz rację, robi wrażenie i to mimo przeciętności fotografii…

    • no, ja nawet miałem problem z domyśleniem się, że to błonkówka ;-D. Teraz sobie pluję w brodę, że olałem modelkę, zamiast ją bardziej pomęczyć… w przyszłym roku będę staranniej jej szukał 😉

      • Przecież widać, że błonkówka. 😉 Możliwości wcale nie ma tak wiele, schody zaczynają się dopiero przy różnych dziwolągach jak żylenice, widelnice, chruściki i takie tam. Ale one wyglądają inaczej. 😉
        Poszukaj koniecznie, jest naprawdę superowa. 🙂 Bleskotki znam jako maciupeńkie stworzonka, nie miałam pojęcia, że i takie bywają.

        • jej… ja się ciągle gubię we wszystkim poniżej poziomu błonkówki / muchówki… a i nawet uszeregowanie do diptera czy hymenoptera jest dla mnie o tyle kłopotliwe, że po prostu jeszcze nie oczywiste ;-).

          Poszukam. W tym roku w ogóle szczęście mi dopisało i wyłapałem kilka niezwykłych (dla mnie) gatunków. Zobaczymy co się dalej uda z tym zdziałać 😉

    • ano, ale kto to może przewidzieć? Jak się człowiek nagimnastykuje trochę z aparatem to mu się nie chce biegać za każdym stworzeniem, skoro nie wie czy warto czy nie… 😉

Skomentuj

