112 – Ko(r)sarz

W planach mieliśmy wrzucenie dzisiaj skakuna, ale traf chciał, że udało się nam parę godzin temu spotkać i względnie udanie sfotografować przedstawicieli dwóch innych gatunków pajęczaków – i to takich, na których mieliśmy apetyt od bardzo, bardzo dawna. Być może zaskoczy Was fakt, że na wishliście wysokie miejsce zajmował… kosarz, długonóg dość powszechnie występujący w naszym kraju i raczej nie tak znowu trudny do upolowania. Faktycznie, kosarzy wszędzie pełno, ale akurat nam ciągle doskwierał pech fotograficzny: mimo szeregu prób nie udało nam się cyknąć niczego, co nadawałoby się do pokazania. Załóżmy, że dzisiejszy przypadek przełamuje tę passę 😉

112 kosarz (5)

112 kosarz (3)

Powyższe zdjęcie także w nieco większym rozmiarze TUTAJ. A większe dlatego, że na małym nic nie widać przy próbie ujęcia całości jego odnóży… próbie, która notabene się nie udała, ale to akurat zauważyliśmy dopiero chwilę temu ;-(

112 kosarz (4)

112 kosarz

Nazwa gatunkowa: kosarz pospolity (?)

Rodzaj: Phalangium

Rodzina: Phalangiidae

Rząd / podrząd: kosarze (Opiliones) 

Gromada: pajęczaki (Arachnida)

Typ / podtyp: stawonogi

Królestwo: zwierzęta

Data wykonania zdjęć: 4 – 08 – 2013

Lokalizacja:  Ogród mamy 😉

Rozmiar zdjęć: 900 x 675 pix

Aparat: SX 20 IS

12 thoughts on “112 – Ko(r)sarz

  1. O rety, jakie on ma szable. I nogogłaszczki długaśne. Ty wiesz, że nigdy przenigdy nie zastanawiałam się nad płcią kosarzy?! Ten Twój to musi być prawdziwy chłop, taki na schwał, do bitki i wypitki, i w ogóle. 😉 Przejrzałam swoje zdjęcia i wyszło mi, że w całej gromadzie tych długonogów mam tylko dwóch facetów, a i to jeden jest świeżo po wylince, więc mało męski się wydaje, bladziutki i mięciutki taki. 😀
    Zdjęcia mogą być, biały brzuszek wymiata. 😉

    • cóż, nigdy nie miałem wątpliwości co do zdjęcia w leadzie ;-). Stępka kadłuba mnie dokumentnie rozwaliła i uznałem, że to musi iść na front ;-).

      Dzięki za miłe słowa. Nogogłaszczki ma sporawe, też mi się zdało, że to facet i to taki dobrze… wyposażony ;-D. Teraz muszę upolować jakąś niewiastę. A na koniec jeszcze kosarza przy posiłku. Bo nawet nie wiem czy widziałem na żywo jak się posila – a przecież pająkowate non stop coś tam wysysają…

      • Z kosarzem przy posiłku możesz mieć problem. One się z tym wyjątkowo kryją, ja w każdym razie nigdy nie widziałam osobnika jedzącego. 😉 A na Wiki jest napisane tak: „Kosarze są mięsożerne, ale żywią się też (a nawet głównie) martwą materią organiczną.” Więc tak naprawdę to właściwie nie wiadomo, co one jadają. 😉

        • czyli trochę jak wojsiłki… Wczoraj śledziłem przez kwadrans kosarza, ale jedyne co ustaliłem, to że ma chyba niezły wzrok bo zaskakująco sprawnie wykrywał moją obecność. Tym niemniej temat jedzenia jest pociągający – to wyzwanie, któremu fajnie byłoby sprostać 😉

          • Przez kwadrans śledzić kosarza… o rety, chyba by mi się nie chciało. Podziwiam Twój zapał. 🙂 Mam nadzieję, że w końcu Ci się uda go złapać przy przekąszaniu czegoś tam. Sama jestem ciekawa, co to takiego będzie. 😉

            • mam w sobie zapał odkrywcy… jeszcze ;-). Zresztą powiem Ci, że uświadomiłem sobie, iż obecnie bardziej kręci mnie właśnie obserwowanie niż nawet robienie zdjęć. Oczywiście zawsze mnie wkurza, kiedy nie mam przy sobie aparatu w odpowiednich momentach, ale bardziej jestem zadowolony z przeciętnych zdjęć ciekawych scenek niż dobrych zdjęć przeciętnych scenek. Nie twierdzę, że robię dobre zdjęcia, ale chodzi o sens 😉

              • Też lubię obserwować, ale jeśli nie mam przy sobie aparatu, mam poczucie, że dużo tracę.
                Sens rozumiem, jak najbardziej. 🙂 I po części Twój pogląd podzielam. Zresztą chyba widzisz na Chwastowisku, że czasem wrzucam słabe fotki, jeśli tylko przedstawiają coś ciekawego.

                • wiem, wiem… dlatego chętnie obserwuję Twój blog. Moim zdaniem najbardziej wartościowe makro to wyraz symbiozy z fotografowanym światem, a nie jedynie chowanie się za sprzętem 😉

Skomentuj

