106 – Kolorowe oczęta

Tę muszkę widywaliśmy od czasu do czasu, ale nigdy nie udało się nam jej sfotografować. Była cierpliwa, ale tylko do momentu skierowania na nią obiektywu. Tym razem się udało… i to podczas inauguracji sezonu. Tego, który chwilę później jakby sam z siebie obumarł 😉

106

Powyższe ujęcie to niemal 100% kadru. Nie jest idealne bo nie mieliśmy ze sobą lampy i to troszkę utrudniło sprawę ;-).

Z nieco większej perspektywy muszka wygląda tak:

106b

106c

Nazwa gatunkowa: 

Rodzaj: Eristalinus sp

Rodzina: bzygowate (Syrphidae)

Rząd / podrząd: muchówki (Diptera) 

Gromada: owady (Insecta)

Typ / podtyp: stawonogi

Królestwo: zwierzęta

Data wykonania zdjęć: 24 – 04 – 2013

Lokalizacja:  Staw – Glinianka

Rozmiar zdjęć: 900 x 675 pix

Aparat: SX 20 IS

19 thoughts on “106 – Kolorowe oczęta

    • Ano, kopnąłem się w tyłek ale zwiedzanie Waszych blogow raczej zasugerowalo mi bym przerzucił się na coś prostszego, na przykład koszenie trawy 🙂

              • Przeszło mi przejmowanie się tym, że nie robię perfekcyjnych zdjęć, takich, jakie bym chciał 🙂 Fotografuje, bo lubię, czasem lepiej, czasem gorzej, ale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi…o, znasz ten kawałek: http://www.youtube.com/watch?v=ENvAmLuj5ko to zamień słowo śpiewać na focić i śpiewaj sobie gdy fotografujesz 😉 Potrafisz robić dobre zdjęcia, tylko za bardzo się spinasz i dlatego Ci nie wychodzi, baw się fotografią, eksperymentuj, podejdź do tematu na luzie, a efekty przyjdą 🙂

                • ano, słusznie gadasz. Kiedyś rzucałem się od skrajności w skrajność. Parę dni po zaczęciu zabawy w fotografię uważałem się już za guru, trochę później zwątpiłem, że w ogóle jestem w stanie zrobić dobre zdjęcie. Teraz uważam, że to przede wszystkim kwestia pracy, poświęcenia i woli uczenia się. Jestem raczej samokrytyczny, brakuje mi natomiast czasu i pracowitości na tym polu. Ostatnio fotografia to dla mnie takie coś, co powinno przynosić dobre rezultaty natychmiast ;-). Zmęczenie materiału, ot co. Podejrzewam, że dopiero na emeryturze pokażę na co mnie stać ;-D

Skomentuj

